Cunard lanceert nieuwe wereldwijde merkcampagne

Image

Cunard heeft een nieuwe wereldwijde merkcampagne gelanceerd met de opvallende slogan: “Waarom een cruise, als je kunt Cunard’en?”

De campagne is ontwikkeld door Supernova, het creatieve productieteam van the7stars. Het middelpunt van de campagne is een film van 60 seconden, geregisseerd door Christian Larson. De film nodigt gelijkgestemde reizigers uit om de unieke mix van stijl, elegantie en luxe van Cunard te ervaren, aldus het bedrijf in een persbericht.

De voice-over is ingesproken door acteur Richard E. Grant, wiens theatrale stijl en herkenbare stemgeluid perfect passen bij de Britse klasse die Cunard wil uitstralen.

De film is stijlvol gefilmd in zwart-wit en volgt een krachtige vrouwelijke hoofdrolspeelster die letterlijk duikt in de wereld van Cunard. Haar reis voert haar van de chique sfeer van het zwembadterras naar de indrukwekkende Grand Lobby en de art-deco charme van de Chart Room cocktailbar. De reis eindigt met Cunard’s iconische trans-Atlantische oversteek naar New York.

Katie McAlister, president van Cunard, zegt: “Cunard is meer dan een cruise – het is een zeldzame kans om even stil te staan, te genieten en de wereld vanuit een ander perspectief te bekijken. Terwijl we dit jaar ons 185-jarig jubileum vieren, brengen we met deze campagne ons erfgoed en de unieke sfeer van een Cunard-reis tot leven met krachtige verhalen en filmische schoonheid. We zijn enorm trots op het resultaat en kijken uit naar de reacties wereldwijd.”

Barnaby Girling, creatief directeur bij Supernova, voegt toe: “Cunard verdient een plek tussen de grote luxemerken van de wereld. Er is niets dat te vergelijken is met de aandacht die zij besteden aan elk detail van reizen over zee. Met deze campagne wilden we hun iconische status vieren en tegelijkertijd een gevoel van stijl en vrijheid overbrengen dat alleen is weggelegd voor wie kiest om ‘te Cunard’en’.”

De campagne gaat vandaag van start in het Verenigd Koninkrijk, onder andere tijdens programma’s zoals het ITV-drama Shardlake en het populaire Celebrity Gogglebox op Channel 4. De campagne richt zich op een premium publiek via kwaliteitsdrama, live sport en andere populaire programma’s. Daarnaast wordt de campagne ondersteund via BVOD, SVOD, print, digitale media en online video, waaronder korte versies op sociale media. De campagne loopt tot 21 september en wordt volgende maand ook uitgerold in de Verenigde Staten en wereldwijd.